Despre mine

Fotografia mea
Născut la Moineşti (dupa ce fusese conceput la Bacău ori Piatra Neamt) de aici: MOINEŞTEANU. A făcut "cătănia" la Rădăuţi şi Iaşi, iar mai apoi s-a oprit la București. Atras de turism: practicat, teoretizat, predat și seminarizat, scris de și despre subiect, mai bine de 35 ani (continu intre 1976 - 1994 şi din când, în când - pentru cei dragi, chiar şi acum); "en passant" pe la vreo 4 companii de turism - cea mai cunoscută Nouvelles Frontieres - Simpaturism (unde a petrecut câţiva ani plini de "efervescenţă şi romantism revoluţionar"). Se numără printre inițiatorii turismului rural şi ecoturismului, din România.

marți, 1 mai 2012

Liceul meu...

Liceul în care am învăţat, bună parte dintre cele pe care le ştiu şi astăzi, poartă numele celui care spunea: "De vreme ce liceul este o școală de instrucție generală, care trebuie să facă tinerimea a cunoaște  mediul și timpul, în care trăiește, se cuvine să-i deschidem ochii și să-i îndreptăm privirile spre  acele ramuri de activitate care ocupă un loc așa de mare în viața noastră."- Spiru Haret.


„Lyceum” din Atena" de Rafael
Sâmbătă cei ce simt ceva pentru el vor aniversa cei 60 de ani de funcţionare, mai mulţi decât am eu.
De-a lungul timpului, liceul a purtat mai multe denumiri: Școala Medie, Liceul de cultură generală, Liceul real-umanist, iar din anul 1977 până în anul 1990 a purtat denumirea de Liceul Industrial nr.2. În anul 1990 liceul a revenit la profilul inițial "teoretic", profil în care funcționează și în prezent, primind denumirea de Liceul Teoretic "Spiru Haret".
 
 
"Pe vremea mea" se numea liceu de cultură generală, poate - în afara faptului că este băcăuan şi a stabilirii lui similare în capitală, de aceea mai şi rememorez versurile:
"Liceu, – cimitir
Al tinereţii mele -
Pedanţi profesori
Şi examene grele…
Şi azi mă-nfiori
Liceu, – cimitir
Al tinereţii mele!
Liceu, – cimitir
Cu lungi coridoare -
Azi nu mai sunt eu
Şi mintea mă doare…
Nimic nu mai vreu -
Liceu, – cimitir
Cu lungi coridoare…
Liceu, – cimitir
Al tinereţii mele -
În lume m-ai dat
În vâltorile grele,
Atât de blazat…
Liceu, – cimitir
Al tinereţii mele!
"

Un gând bun tuturor dascălilor, actualilor şi foştilor elevi, un poios omagiu celor plecaţi dintre noi. Recunoştinţă oamenilor şcolii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu